Pages

Subscribe:

15 Eylül 2012 Cumartesi

Balkabağı Çorbası


Balkabağı ile yapılabilecek yemeklerin, tatlıların sınırı yok gibi aslında... Çorbası da oluyor tatlısı da. Ben balkabağının yakın zamana kadar hep tatlısını yapmıştım; çorbası hakkında hiç bir fikrim yoktu. Geçenlerde arkadaşım sağolsun beni böyle bir lezzetle tanıştırdı. Almanya’da tanıştığı bu çorbayı mutlaka denemem gerektiğini söyledi. Ben de soğan, sarımsak, havuç, patates ve süt kremasıyla yapılan bu çorbayı denedim. Gerçekten tadına bayıldım ve hemen bunu sizlerle paylaşmak istedim. Farklı bir tadı fakat beğeneceğinizi umduğum bir tadı var. Herkese kolay gelsin…
Balkabağı  Çorbası
Malzemeler
•    ½  kg kuşbaşı doğranmış balkabağı
•    1 adet soğan
•    1 adet havuç
•    1 adet patates
•    2 diş sarımsak
•    4 kaşık zeytinyağı
•    2 adet defneyaprağı
•    7-8 bardak tavuk suyu(ya da tablet)
•    Tuz, karabiber, kimyon,
•    Süt kreması
Yapılışı
1.    Yemeklik doğranmış soğan, sarımsak, küçük küçük doğranmış patates ve havucu yağda 5 dk. soteleyin.
2.    Kabakları ekleyin ve defneyaprağını da koyup 7-8 dk. daha karıştırarak kavurun.
3.    Tavuk suyu, tuz ve baharatları da ekleyip 30-35 dk. kısık ateşte ya da düdüklüde daha kısa sürede pişirin.
4.    İnince defneyapraklarını içinden alıp el blenderi ile çırpın.
5.    İstediğiniz miktarda koyabileceğiniz süt kremasını ekleyip karıştırın.
6.    Pul biber ile servis yapın.
Afiyet olsun.
Notlar:
•    Dilerseniz küp küp doğrayıp kızartılmış ekmeklerle de servis yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızı Beğenmenizle
Mutluluk Duyarız

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...